Ateliér hudby vznikl kolem roku 2002. U jeho zrodu stál Pavel Magda a Matěj Kolář, toho času studenti na Fakultě Výtvarných umění v Brně. Ateliér hudby měl narozdíl od oficiálních ateliérů FaVU výhodu v tom, že jeho vedoucím nebyla nikdy žádná fyzická osoba, ale výhradně hudba sama. Proto mohli studenti Ateliéru hudby kdykoli se svým "vedoucím" konzultovat, a ten je vedl ke svobodě a radosti z hudební tvorby.
V současné době již zakladatelé Ateliéru hudby na FaVU nestudují a žijí v různých městech. Oba však se svým vedoucím stále konzultují a pod záštitou ateliéru stále aktivně tvoří.
Troubení na pampelišky, cesta lesem podél železniční trati, hodiny u klavíru v horkých letních dnech. [mp3]
(léto 2007)
Staň se Hermafroditem a naplň své dvě nádobky sluncem i měsícem. [mp3]
(hudba i zpěv: Pavel Magda, 2006)
Skladba Dubový podzim [mp3] vznikla spojením nahrávek ze dvou podzimních výletů do lesů v okolí Útěchova. Záznam zvuku dubových klád z podzimu 2005 je unášen tlukotem převážně smrkových kmenů z podzimu 2006. Náhlé vzedmutí se větru metoucího listí je také autentickým projevem podzimu ve smíšeném lese na jihu Moravy.
Jedna z výrazných skladeb, která vznikla v roce 2006 na letním hudebním sympoziu u preparovaného klavíru, nese název Ámeníček [mp3]. Skladba není zvláštní pouze svým textovým obsahem, který je postavený na hysterické excitaci závěru modlitby ("amen"). Významnou roli zde hraje i neklasický hudební nástroj - boxovací pytel, jehož zvuk z části rytmizuje pochodové pasáže, zároveň je však i nástrojem, který umožňuje zpěvákovi fyzicky prožít "ámenování".
(Na klavír a činelky hraje Pavel Magda, u boxovacího pytle zpívá Jan Karpíšek)
Druhá, časově i poslechově náročnější skladba IPK [mp3], je věnovaná preparovanému klavíru. Jeho zvuku se snaží umělec (Pavel Magda) přiblížit i svým hlasem, který se na této cestě skutečně proměňuje, až zaniká v hlubinách burácejících strun. (IPK = Invokace preparovaného klavíru)
V letech 2004-2005 nahrával pod vedením Pavla Magdy svoje písně Vesmírný sbor.